Forum CCG Naruto PL
Forum o kolekcjonerskich kartach do gry "Naruto"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fazy gry Naruto CCG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum CCG Naruto PL Strona Główna -> Zasady Naruto CCG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
groszek941
Administrator



Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola

PostWysłany: Sob 18:32, 10 Gru 2011    Temat postu: Fazy gry Naruto CCG

Fazy gry:

Deck : (Talia)
- Musi składać się dokładnie z 50 kart.
- Możesz w nim mieć do 25 kart Ninja.
- Możesz w nim mieć do 3 kart o takiej samej nazwie.

Znacznik tur i moneta ostrza ninja :
Każdy gracz musi posiadać zancznik tur i monetę ostrza ninja. Dołączone są one do starterów. Jeśli zostaną zgubione należy je zastąpić czymś innym.

Mata do gry:

A. Pole Nagród Bitewnych; W tym polu możesz położyć zdobyte Nagrody Bitewne podczas gry.
B. Pole Decku; W tym polu kładziesz swoją Talię Kart.
C. Kosz; Tutaj kładziesz każdą zniszczoną swoją Kartę.
D. Pole Chakry; W tym polu kładzione karty są Chakrą której używa się np. do wykonywania Jutsu. Wszystkie zużyte Karty Jutsu i Misji trafią właśnie do tego Pola.
E. Wioska; W tym polu kładziesz Ninja, Client oraz Misje 'Trwałe'.
F. Wskaźnik Tur; W tym polu kładziesz Znacznik Tur żeby wiedzieć ile masz już Tur za sobą. Grę zaczyna się od Tury 0 a przy zakończeniu Tury możesz już ją przesunąć na 1.
G. Pole Walki; To arena dzięki której Team'y wysyłane do Walki mogą zmierzyć się z Team'ami przeciwnika.
H. Zasady Gry (W skrócie, co i w jakiej kolejności powinno się wykonywać).

Przygotowania :
- Połóż mate do gry i umieść na niej swój deck w odpowiednim miejscu i ustaw swój znacznik tur na 0.
- Przetasuj swój deck oraz deck przeciwnika.
- Zadecydujcie kto grę, zaczyna pierwszy (papier-nożyce-kamień itp).
- Pociągnij 6 kart z twojego deck'u. Jeśli karty Ci nie odpowiadają możesz zrobić redraw.

Zasady redrawu :
- Wtasuj karty do decku i daj go przetasować przeciwnikowi.
- Pociągnij 5 kart.
- Jeśli nadal twierdzisz, że masz złe karty możesz ostatni raz zrobić redraw tylko teraz ciągniesz 4 karty.

Jeśli przygotowania są już zakończone można zaczynać grę.

Przebieg rozgrywki :
- Tury gracza perwszego i drugiego zmnieniają się alternatywnie w czasie gry.
- Gracz, który prowadzi rozgrywke nazywa się "atakującym" natomiast drugi gracz nazywa się "blokującym".
- Tylko gracz atakujący może atakować.
- Gracz blokujący może bronić się przed atakami.

Jak wygrać :
- Jeśli gracz zdobędzie 10 nagród wygrywa.
- Jeśli obydwaj gracze zdobyli 10 nagród gracz atakujący wygrywa.
- Jeśli przeciwnikowi skończy się deck.
- Jeśli obydwaj gracze nie mają kart w decku gracz atakujący przegrywa.

Start Phase :
- Pociągnij karte z góry decku i dodaj ją do kart w ręce.

Mission Phase :

1. Zwerbowanie Ninja
Gracz może zagrać kartę ninja z ręki i umieścić ją w swojej wiosce (miejsce na macie).

Zasady zagrania :
- Możesz zagrać tylko jedną kartę na turę.
- Nie możesz mieć dwóch kart o takiej samej nazwie w wiosce.
- Jeśli przeciwnik posiada u siebie na polu kartę o takiej samej nazwie jaką posiada karta, którą chcesz wezwać możesz to zrobić.
- Koszt wprowadzenia musi być mniejszy lub równy ilości tur gracza, które minęły oznaczonych przez znacznik tur
- Jeśli zagrywasz kartę o koszcie kart z ręki 1 lub większym musisz wysłać odpowiednią ilość kart z takim samym symbolem jaki posiada karta ninja do strefy chakry.
- Zagrywana karta jest kładziona w pozycji pionowej.

2. Zagranie karty Misji
Gracz może użyć karty misji z ręki.

Zasady zagrania :
- Można zagrać tylko jedną karte misji na turę.
- Koszt wprowadzenia musi być mniejszy lub równy ilości tur gracza, które minęły oznaczonych przez znacznik tur.
- Jeśli karta posiada specyficzny cel gracz musi go wskazać aby ją zagrać. Jeśli nie zrobi tego nie może zagrać tej karty.
- Po użyciu karty misji kładzie się ją w strefie chakry.
- Jeśli zagrywasz karte o koszcie kart z ręki 1 lub większym musisz wysłać odpowiednią ilość kart z takim samym symbolem jaki posiada karta misji do strefy chakry.

3. Zwiększenie Chakry
Gracz może wysłać karty z ręki bezpośrednio do strefy Chakry. To zagranie nazywamy "Zwiększenie Chakry".
Zasady zagrania :
- Nie ma limitu kart, które gracz może wysłać do strefy chakry podczas jednej tury.
- Efekty kart wysyłanych do strefy chakry nie aktywują się.
- Karty wysłane do tej strefy są nazywane chakrą.
- Użyte karty Misji i Jutsu są wysyłane do tej strefy.

4. Zwerbowanie klienta.
Gracz może zagrać kartę klienta z ręki i umieścić ją w swojej wiosce (miejsce na macie).
Zasady zagrania :
- Możesz zagrać tylko jedną kartę na turę.
- Każdy gracz może mieć tylko jedną kartę klienta w grze.
- Koszt wprowadzenia musi być mniejszy lub równy ilości tur gracza, które minęły oznaczonych przez
znacznik tur.
- Jeśli zagrywasz kartę o koszcie kart z ręki 1 lub większym musisz wysłać odpowiednią ilość kart z takim samym symbolem jaki posiada karta klienta do strefy chakry.
- Zagranie karty klienta nie jest liczone jako zagranie karty ninja.

Organization Phase :
(Tworzenie drużyny)

Gracz może z Ninja znajdujących się w jego wiosce stworzyć drużynę.
Zasady tworzenia drużyny :
- Drużyna może składać się od 1 do 3 Ninja.
- Nie ma limitów co do ilości stworzonych drużyn.
- Wszyscy Nnja w wiosce muszą być połączeni w drużyny (Przykład : W wiosce mamy 4 Ninja można z nich stworzyć: 4 drużyny po 1 Ninja, 2 drużyny po 2 Ninja oraz 1 drużyne z jednym Ninja lub jedną drużyne z 3 Ninja i 1 drużyne z 1 Ninja)
- Sklady drużyn nie mogą zostać zmienione do następnego Organization Phase.

Gracz, który zaczynał jako pierwszy musi zakończyć tutaj swoją ture.

Battle Phase:

1.Wysłanie drużyny do ataku
Gracz atakujący może wysłąć swoja/e drużynę/y do walki.Aby wysłać ją/e do walki gracz musi przesunąć ją/e na Battlefield(pole walki).
Gracz atakujący może także nie atakować i nie wysyłać drużyn/y.

Gracz atakujący wysyła swoją/e drużynę/y nastepującymi czynnościami:
-Decyduje które drużyny są wysyłane. Gracz atakujący może wysłać DO 3 drużyn na turę. Może również nie wysyłać żadnej.
-Wybiera ninję "głównego" w każdej drużynie. pozostali ninja są "wsparciem" i są kładzione za ninja "głównym". Jeśli drużyna składa się z jednego ninja to ninja ten, jest traktowany jako "główny".
Te ustawienia nie mogą być zmienione podczas tej tury.

2.Wysyłanie drużyn blokujących
Gracz blokujący może wysłać swoje drużyny na Battlefield aby zablokowały drużynę/y przeciwnika.
Gracz blokujący może również nie wysyłać żadnej drużyny do zablokowania drużyn przeciwnika.

Gracz blokujący wysyła drużyny/e do blokowania następujący mi czynnościami:
-Decyduje które drużyny wysyła. Może wysłać do tylu drużyn ile wysłał przeciwnik do ataku ale nie może przekroczyć tej liczby.
-Decyduje która druzyna blokuje którą druzynę. Drużyna nie może blokować więcej niż jedną druzynę przeciwnika.
-Wybiera ninję "głównego" w każdej druzynie, pozostali ninja są "wsparciem" i są kładzione za ninja "głównym". Jeśli drużyna składa się z jednego ninja to ninja ten jest traktowany jako "główny".
Te ustawienia nie mogą być zmienione podczas tej tury.
Kiedy drużyna atakująca jest blokowana prez drużynę blokującą te dwie drużyny uważane są za walczące.
Drużyna atakująca która nie jest blokowana jest drużyną "niewalczącą".
Ninja nie wysyłane do walki są zwane "zostałymi ninja" podczas tej tury.

3.Wymiana jutsu
Podczas wymiany jutsu gracz może użyć swojego jutsu z ręki. Kiedy jutsu zostaje użyte jest włączane w "chain" i jego efekt jest stosowany podczas "rozwiązania chainu".

JAK UŻYWAĆ KART JUTSU
Kiedy używamy kart jutsu postępujemy według nastepujących reguł:
-Wybieramy użytkownika jutsu
wybierz użytkownika jutsu spośród Ninja znajdujących się na Polu Walki. Jutsu nie mogą być używane przez zostałych ninja czy klientów.
Jutsu z wymaganiem: Ich efekty mogą być użyte tylko przez ninja którzy mają specyficzne wymaganie tej jutsu. Wybrany Ninja może być użytkownikiem jutsu dopóki efekt jutsu jest zadawany.
-Zadecyduj o celu jutsu
Karty jutsu z celami: Zidentyfikuj specyficzny cel dla karty jutsu. Karty jutsu bez celu: żaden cel nie musi być zaznaczony.
-Płacenie kosztu jutsu
Zdyskartuj liczbę chakry specyfikowaną jako koszt karty jutsu.Jeśli koszt jutsu zawiera oznaczony symbol zdyskartuj kartę z tym symbolem. Jeśli koszt jutsu jest numerem zdyscartuj podaną ilość kart jakiegokolwiek symbolu.
Nie możesz zdyskartowć więcej chakry niż jest napisane w koszcie karty. Przykład jeśli w koszcie kart jest npaisane 火 1 to musisz zdycartować jedną kartę ze znakiem 火 i jedną kartę jakiegokolwiek znaku z pola chakry do pola kart zdyscrtowanych.
Jeśli nie możesz zapłacić kosztu efekt karty nie może być uzyty.
Karty jutsu po zapłaceniu kosztu są traktowane jako "karty jutsu w użyciu".

CHAIN (Łańcuch)
Kiedy jeden ninja używa jutsu, chain jest rozpoczynany. Podczas chain'u inne karty jutsu mogą "wcinać się".
Poprzez ścięcie innego jutsu jego efekt jest zadawany przed pierwszą kartą.
Zasady zagrania:

-Kiedy jeden z ninja pierwszy wykona kartę jutsu w grze, chain się rozpoczyna.

-Podczas chain'u decydujesz czy chcesz zagrać kolejną kartą jutsu czy nie.Kiedy zgrywasz nową kartę jutsu którykolwiek z gracza ninja może być użyty jako użytkownik.Jednakże jeśli gracze jednocześnie zdecydują że chcą zagrać kolejną jutsu priorytet ma ten który PRZED CHWILĄ NIE ZAGRAŁ jutsu.

-Powtórz krok poprzedni dopóki obaj gracze nie zadeklarują że nie zagrają już kartą jutsu w tym chain'u. Wtedy przejdź do rozwiązania chain'u. Nawet jeśli tylko jedna karta została zagrana jest to traktowane jako chain!

Rozwiązanie Chain'u

Podczas rozwiązania chain'u efekty kart są zadawane w odwrotnej kolejności co do zagrania. Kiedy efekt jutsu jest zadany przesuń użyte karty jutsu do strefy chakry.
Jeśli wymaganie, cel, albo efekt jest poprawny aby był zadany efekt nie może być i zadany i karta ląduje w polu chakry.
Koszt jutsu kart których efekt był nie zadany wraca do właściciela.
Chain może być zadany ile tylko jest razy możliwość go wykonania. Gdy już obaj gracze zadecydują że nie zagrają więcej chain'u, wymiana jutsu się kończy.

4.Showdown
Najpierw jest obliczana siła każdej drużyny. Następuje to według schematu:

Siła drużyny=Atak głównego ninja + Wsparcie tylnych ninja

(jeśli jest dwóch tylnych ninja to dodajemy wsparcie obu ninja)
Jednakże jeśli walczy się na Siłę Mentalną siła drużyny wynosi:
Siła Drużyny=Łączna siła mentalna wszystkich członków drużyny.

Karty z cechą siły mentalnej pojawiają się w boosterkach ( nie wiem po co dali te info w rulebooku ale dobra - może to zachęta do kupienia boosterów?)

Procedury Showdown'u są inne dla walczących i nie walczących drużyn.
____________________________________________________________
Nie walczące drużyny

Jeśli team power jest 4 albo niższy zyskujesz jedną Nagrodę Bitewną.
Jeśli jest 5 albo większy zyskujesz 2 Nagrody Bitewne.

Nagrody bitewne - karty z góry talii przeciwnika kładziemy je w polu Battle Rewards.
____________________________________________________________
Walczące drużyny

Jeśli drużyny walczą obliczana jest różnica, między ich siłami.
Są 3 możliwości rozwiązań walki w naruto ccg.

Różnica między siłami walczących drużyn jest 4 albo mniejsza:
Drużyna z mniejszą siła jest pokonana główny ninja drużyny pokonanej dostaje 1 damage.

Różnica między siłami walczących drużyn jest 5 albo większa:
Drużyna o mniejszej sile jest kompletnie pokonana. Główny ninja pokonanej drużyny dostaje 2 damage i każdy tylny ninja dostaje 1 damage.

Siły są równe jest remis:
Obaj główni ninja dostają 1 damage.

Obrażenia i ranni ninja

Normalnie ninja są położeni na polu pionowo (zdrowy status) ale kiedy dostają 1 damage są przekręcani do pozycji poziomej.
Jeśli w takiej pozycji dostanie jeszcze jakieś obrażenia jest dyskartowany.
Jeśli Ninja odnosi 2 damage zostaje od razu zostaje zdyskartowany.

Kiedy ninja jest "ranny" (tj. horyzontalny) zmienia się parę rzeczy:
1.)statsy ataku i wsparcie są liczone ze statusów rannych(te na drugiej strzałce)
2.)Efekt ninjy jest negowany i nie działa.Wyjątkiem jest jeśli ninja przed efektem posiada napis Valid wtedy jego efekt działa też gdy jest ranny.
Ninja ranny może powrócic do zdrowia przez uleczenie które jest efektem działanie jakiejś innej karty.Kiedy leczysz jakiegoś ninje wraca on do pozycji pionowej.

5. Powrót
Po walce wszystkie drużyny wysłane na Pole walki, wracają do swojej wioski.
W tej chwili wszystkie drużyny są zastałymi ninja. Jeśli ninja zostały ranne w walce pozostają ranne w wiosce. Jeśli ninja został totalnie pokonany idzie do strefy kart zdyskartowanych.

End Phase:

1.Sprawdzanie kto wygrał
Patrzeć na sposoby wygranej u góry.
UWAGA! Jeśli masz zero kart w talii i 10 Nagród wygrywasz grę bo pierwszy czynnik jest ważniejszy.

2.Sprawdzenie ręki:
Jeśli masz 7 lub więcej kart na ręce musisz zdyskartować tyle kart aby mięć ich 6 w ręce. Jeśli masz mniej niż 6 lub 6 kart nic nie robisz.

Jeśli wygrany do tej pory nie został ogłoszony rozpoczyna się nowa tura gracz atakujący staje się graczem broniącym sią i vice-versa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez groszek941 dnia Czw 6:41, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 15 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
groszek941
Administrator



Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola

PostWysłany: Nie 16:19, 11 Gru 2011    Temat postu:

Jeśli nie każdy użytkownik strony (początkujący), nie zrozumieli zasad tej gry to polecam:
- zajrzenie na stronkę bandaicg.com/naruto/ i wejście w zakładkę Online Demo
- stworzenie własnej talii na stronę tradercardsonline.com i zmierzenie się jakimś gościem
- kupienie własnych kart i namówienie do tego kolegi lub kuzyna w celu polepszenia swoich umiejętności


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez groszek941 dnia Nie 16:21, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum CCG Naruto PL Strona Główna -> Zasady Naruto CCG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin